Složení a nutriční hodnota ananasu

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 52 kCal 1684 kCal 3.1% 6% 3238 g
Proteiny 0.3 g 76 g 0.4% 0.8% 25333 g
Tuky 0.1 g 56 g 0.2% 0.4% 56000 g
Sacharidy 11.8 g 219 g 5.4% 10.4% 1856 g
Organické kyseliny 1 g ~
Dietní vlákna 1 g 20 g 5% 9.6% 2000 g
Voda 85.5 g 2273 g 3.8% 7.3% 2658 g
Ash 0.3 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 3 μg 900 μg 0.3% 0.6% 30000 g
beta karoten 0.02 mg 5 mg 0.4% 0.8% 25000 g
Vitamín B1, thiamin 0.06 mg 1.5 mg 4% 7.7% 2500 g
Vitamín B2, riboflavin 0.02 mg 1.8 mg 1.1% 2.1% 9000 g
Vitamín B4, cholin 5.4 mg 500 mg 1.1% 2.1% 9259 g
Vitamin B5, pantotenik 0.16 mg 5 mg 3.2% 6.2% 3125 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.1 mg 2 mg 5% 9.6% 2000 g
Vitamín B9, folát 5 μg 400 μg 1.3% 2.5% 8000 g
Vitamín C, askorbová 11 mg 90 mg 12.2% 23.5% 818 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.2 mg 15 mg 1.3% 2.5% 7500 g
Vitamin K, fylochinon 0.7 μg 120 μg 0.6% 1.2% 17143 g
Vitamín PP, NE 0.4 mg 20 mg 2% 3.8% 5000 g
Niacin 0.3 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 134 mg 2500 mg 5.4% 10.4% 1866 g
Vápník, Ca 17 mg 1000 mg 1.7% 3.3% 5882 g
Křemík, Si 93 mg 30 mg 310% 596.2% 32 g
Hořčík, Mg 13 mg 400 mg 3.3% 6.3% 3077 g
Sodík, Na 1 mg 1300 mg 0.1% 0.2% 130000 g
Síra, S 5.3 mg 1000 mg 0.5% 1% 18868 g
Fosfor, P 8 mg 800 mg 1% 1.9% 10000 g
Chlor, Cl 47 mg 2300 mg 2% 3.8% 4894 g
Stopové prvky
Hliník, Al 29.7 μg ~
Bor, B 2.3 μg ~
Vanad, V 4.1 μg ~
Železo, Fe 0.3 mg 18 mg 1.7% 3.3% 6000 g
Jód, I 0.6 μg 150 μg 0.4% 0.8% 25000 g
kobalt, spol 2.5 μg 10 μg 25% 48.1% 400 g
Lithium, Li 3 μg ~
Mangan, Mn 0.818 mg 2 mg 40.9% 78.7% 244 g
Měď, Cu 113 μg 1000 μg 11.3% 21.7% 885 g
Molybden, Mo 9.9 μg 70 μg 14.1% 27.1% 707 g
Nikl, Ni 20 μg ~
Rubidium, Rb 63 μg ~
Selen, Se 0.1 μg 55 μg 0.2% 0.4% 55000 g
Stroncium, Sr 90 μg ~
Fluor, F 4.2 μg 4000 μg 0.1% 0.2% 95238 g
Chrome, Cr 10 μg 50 μg 20% 38.5% 500 g
Zinek, Zn 0.12 mg 12 mg 1% 1.9% 10000 g
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 11.8 g ~
Nasycené mastné kyseliny
Nasycené mastné kyseliny 0.03 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.062 g od 0.9 do 3.7 6.9% 13.3%
Omega-6 mastné kyseliny 0.084 g od 4.7 do 16.8 1.8% 3.5%
READ
Tabákový blok pro skleníky

Energetická hodnota Pine je 52 kcal.

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Pine bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 12,2%, křemík – 310%, kobalt – 25%, mangan – 40,9%, měď – 11,3%, molybden – 14,1%, chrom – 20%

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Kobalt je součástí vitaminu B12. Aktivuje enzymy metabolismu mastných kyselin a metabolismu kyseliny listové.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • Molybden je kofaktorem mnoha enzymů, které zajišťují metabolismus síru obsahujících aminokyselin, purinů a pyrimidinů.
  • Chrome podílí se na regulaci hladiny glukózy v krvi, zvyšuje účinek inzulínu. Nedostatek vede ke snížení glukózové tolerance.
READ
Foto se jmény a popisy akvarijních ryb pro začínající akvaristy

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

Pine

Jedinečný, milovaný plod – ananas – je vlastně plodem velkochomáčovité byliny, jejíž domovinou je Brazílie. Ve středním pruhu se ananas pěstuje ve sklenících, ale hlavními dodavateli jsou stále země Jižní Ameriky, Filipíny a Thajsko. Ananas je oválné velké ovoce, skládající se z mnoha vaječníků, tvořících kuželovité semeno hnědozelené barvy se žlutými skvrnami. Nahoře jsou husté tmavě zelené listy, které mají schopnost akumulovat vlhkost. Ananas má výraznou vůni, sladkokyselou chuť, žlutá dužina je šťavnatá, pružná a dosti hutná.

READ
Příznaky a formy edematózního onemocnění selat, léčba a prevence

ananasové kalorie

Obsah kalorií v ananasu je 49 kcal na 100 gramů produktu.

Složení a užitné vlastnosti ananasu

Dužnina ananasu obsahuje hodně hrubé vlákniny, která příznivě působí na stav trávicího traktu, normalizuje peristaltiku a obnovuje střevní motilitu. Látka bromelain, který se nachází ve zralém ananasu, je přírodní denaturátor bílkovin, který podporuje štěpení živočišných bílkovin. Proto byste neměli opomíjet radu sníst pár plátků ananasu po vydatné masové hostině.

Ovoce obsahuje dostatečné množství vitamínu C, přesněji – 100 g ananasu pokryje 80 % denní potřeby kyseliny askorbové. Je známou skutečností, že železo se lépe vstřebává společně s vitamínem C, a proto, pokud je z nějakého důvodu z jídelníčku vyloučeno maso, lze železo z rostlinné stravy získat pouze tímto způsobem. Ananas je užitečný při onemocněních kardiovaskulárního systému a pro posílení stěn cév.

Složení a užitné vlastnosti ananasu

V ananasu je přítomen mangan, který je spolu s vápníkem nezbytný pro posílení a opravu kostní tkáně po poškození.

Škodlivost ananasu

Ananas může vyvolat výskyt alergických reakcí, pokud je ovoce v nadměrném množství, pak se u každého objeví podráždění a pálení na rtech (kalorizátor). Nedoporučuje se užívat čerstvý ananas lidem se žaludečními vředy, gastritidou a vysokou kyselostí.

Výběr a skladování ananasu

Při výběru ananasu vezměte ovoce do rukou, zatlačte na něj – ovoce by mělo být elastické, nemělo by se protlačovat a nemělo by mít tmavé skvrny. Zralý ananas by měl být těžký (někdy váha plodů dosahuje 3 kilogramů), zbarvený do hnědožluté, zelenohnědé, žlutozelené a sytě vonět. Listy ananasu by měly být čerstvého vzhledu, ne zvadlé a suché, pokud se jeden nebo dva vytrhnou s malou námahou – ovoce je zralé, lze jej zakoupit.

Ananas můžete skladovat při pokojové teplotě, na větraném místě a bez přímého slunečního záření, po dobu 7-10 dní. Ananas je také dobře uchován v chladničce, v oddělení na zeleninu a ovoce, po dobu dvou nebo více týdnů.

Ananas při hubnutí

Ananas je díky svému nízkému obsahu kalorií a schopnosti štěpit bílkoviny jedním z lídrů v produktech na hubnutí. Ananasová dieta na hubnutí nebo ananasová monodieta, týdenní půst na ananasech – je na výběr. Ideální možností je sníst pár plátků ananasu po „těžkém“ jídle, pokud neexistují zdravotní kontraindikace.

READ
Co je to lípa a ovoce

Ananas při hubnutí

Jak pěstovat ananas doma

Pokud vám zbyl ananas ze svátečního stolu, pak si můžete zkusit vypěstovat ananas doma. Chcete-li to provést, opatrně odřízněte nebo odřízněte horní část, vložte ji do vody. Po chvíli vyraší kořeny, takže můžete přesadit do země.

Pro přesazování je třeba zvolit malý květináč, o něco větší než samotná rostlina, kterou budeme přesazovat. V zemi udělejte prohlubeň pro výsadbu rostliny a do prohlubně přidejte trochu dřevěného uhlí, aby rostlina neuhnila. Před zakořeněním je vhodné rostlinu zakrýt zavařovací sklenicí nebo obalit polyethylenem.

Optimální podmínky pro rostlinu jsou teplota 23-28°C, slunné místo bez přímých paprsků. Rostlinu nemůžete umístit na studený okenní parapet, z toho se může podchladit a zemřít. Ananas miluje mírné zalévání s přidáním kyseliny citronové.

Ke zakořenění rostliny dochází během 2-2,5 měsíce, to nám naznačí nové listy, které se na rostlině objeví.

Jak růst ananasu doma

Rostlinu je nutné každoročně přesazovat, ale velikost květináče by neměla být o mnoho větší než předchozí, aby kořeny ananasu nerostly. Při správné péči může ananas kvést o 3-4 roky.

Ananas ve vaření

Ananas je dobrý čerstvý, ovoce lze jednoduše nakrájet na dílky nebo originálně podávat výběrem různých druhů řezů, studeným občerstvením vložit půlky nebo čtvrtky ananasu. Zralý ananas se hodí k drůbeži, luštěninám a mořským plodům, kuře pečené s ananasem je klasickým receptem na sváteční zdravý pokrm. Z ananasu se připravuje šťáva, kompoty, džemy a želé, ananasovými plátky se zdobí zmrzlina a různé dezerty, ovoce se peče na grilu nebo v troubě jako příloha.

Více o ananasu se můžete dozvědět z videoklipu televizního pořadu „Žijte zdravě“.

Speciálně pro Calorizator.ru
Kopírování tohoto článku jako celku nebo jeho částí je zakázáno.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: