K čemu je angrešt užitečný, jeho složení, obsah kalorií a způsoby aplikace

V tabulce je uveden obsah živin (kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek) na 100 gramů jedlé části.

Živina Číslo Norma** % normy ve 100 g % normy ve 100 kcal 100% normální
Kalorická hodnota 45 kCal 1684 kCal 2.7% 6% 3742 g
Proteiny 0.7 g 76 g 0.9% 2% 10857 g
Tuky 0.2 g 56 g 0.4% 0.9% 28000 g
Sacharidy 9.1 g 219 g 4.2% 9.3% 2407 g
Organické kyseliny 1.3 g ~
Dietní vlákna 3.4 g 20 g 17% 37.8% 588 g
Voda 84.7 g 2273 g 3.7% 8.2% 2684 g
Ash 0.6 g ~
Vitamíny
Vitamín A, RE 33 μg 900 μg 3.7% 8.2% 2727 g
beta karoten 0.2 mg 5 mg 4% 8.9% 2500 g
Vitamín B1, thiamin 0.01 mg 1.5 mg 0.7% 1.6% 15000 g
Vitamín B2, riboflavin 0.02 mg 1.8 mg 1.1% 2.4% 9000 g
Vitamín B4, cholin 42.1 mg 500 mg 8.4% 18.7% 1188 g
Vitamin B5, pantotenik 0.286 mg 5 mg 5.7% 12.7% 1748 g
Vitamín B6, pyridoxin 0.03 mg 2 mg 1.5% 3.3% 6667 g
Vitamín B9, folát 5 μg 400 μg 1.3% 2.9% 8000 g
Vitamín C, askorbová 30 mg 90 mg 33.3% 74% 300 g
Vitamin E, alfa tokoferol, TE 0.5 mg 15 mg 3.3% 7.3% 3000 g
Vitamin K, fylochinon 7.8 μg 120 μg 6.5% 14.4% 1538 g
Vitamín PP, NE 0.4 mg 20 mg 2% 4.4% 5000 g
Niacin 0.3 mg ~
Macronutrienty
Draslík, K 260 mg 2500 mg 10.4% 23.1% 962 g
Vápník, Ca 22 mg 1000 mg 2.2% 4.9% 4545 g
Křemík, Si 12 mg 30 mg 40% 88.9% 250 g
Hořčík, Mg 9 mg 400 mg 2.3% 5.1% 4444 g
Sodík, Na 23 mg 1300 mg 1.8% 4% 5652 g
Síra, S 18 mg 1000 mg 1.8% 4% 5556 g
Fosfor, P 28 mg 800 mg 3.5% 7.8% 2857 g
Chlor, Cl 1 mg 2300 mg 230000 g
Stopové prvky
Hliník, Al 33.6 μg ~
Bor, B 11 μg ~
Vanad, V 1.2 μg ~
Železo, Fe 0.8 mg 18 mg 4.4% 9.8% 2250 g
Jód, I 1 μg 150 μg 0.7% 1.6% 15000 g
kobalt, spol 0.9 μg 10 μg 9% 20% 1111 g
Lithium, Li 0.4 μg ~
Mangan, Mn 0.45 mg 2 mg 22.5% 50% 444 g
Měď, Cu 130 μg 1000 μg 13% 28.9% 769 g
Molybden, Mo 12 μg 70 μg 17.1% 38% 583 g
Nikl, Ni 6 μg ~
Rubidium, Rb 19.3 μg ~
Selen, Se 0.6 μg 55 μg 1.1% 2.4% 9167 g
Stroncium, Sr 20 μg ~
Fluor, F 12 μg 4000 μg 0.3% 0.7% 33333 g
Chrome, Cr 1 μg 50 μg 2% 4.4% 5000 g
Zinek, Zn 0.09 mg 12 mg 0.8% 1.8% 13333 g
Zirkonium, Zr 1.3 μg ~
Stravitelné sacharidy
Mono- a disacharidy (cukry) 9.1 g ~
Glukóza (dextróza) 4.4 g ~
Sacharóza 0.6 g ~
Fruktóza 4.1 g ~
Nasycené mastné kyseliny
Nasycené mastné kyseliny 0.038 g max. 18.7 г
Polynenasycené mastné kyseliny
Omega-3 mastné kyseliny 0.046 g od 0.9 do 3.7 5.1% 11.3%
Omega-6 mastné kyseliny 0.271 g od 4.7 do 16.8 5.8% 12.9%
READ
Odrůda hrušek Dezert Rossoshanskaya

Energetická hodnota Angrešt je 45 kcal.

  • Sklenice 250 ml = 210 g (94.5 kcal)
  • Sklenice 200 ml = 165 g (74.3 kcal)

Hlavní zdroj: Skurikhin I.M. atd. Chemické složení potravin. Více.

** Tato tabulka ukazuje průměrné normy vitamínů a minerálů pro dospělého. Pokud chcete znát normy na základě vašeho pohlaví, věku a dalších faktorů, pak použijte aplikaci Moje zdravá strava.

Produktová kalkulačka

Většina potravin nemůže obsahovat celou škálu vitamínů a minerálů. Proto je důležité jíst různé potraviny, které uspokojí potřeby těla na vitamíny a minerály.

Kalorická analýza produktu

Poměr bílkovin, tuků a sacharidů:

Znáte-li podíl bílkovin, tuků a sacharidů na kalorickém obsahu, můžete pochopit, jak produkt nebo strava splňuje standardy zdravé výživy nebo požadavky konkrétní stravy. Například americké a ruské ministerstvo zdravotnictví doporučují 10–12 % kalorií z bílkovin, 30 % z tuků a 58–60 % ze sacharidů. Atkinsova dieta doporučuje nízký příjem sacharidů, i když jiné diety se zaměřují na nízký příjem tuků.

Pokud je vydáno více energie, než je dodáno, tělo začne využívat tukové zásoby a tělesná hmotnost klesá.

Získejte více informací a uskutečněte to s naším bezplatným online kurzem.

Zjistěte svůj dodatečný výdej kalorií na trénink a získejte podrobná doporučení zcela zdarma.

Angrešt bohaté na vitamíny a minerály jako: vitamín C – 33,3 %, křemík – 40 %, mangan – 22,5 %, měď – 13 %, molybden – 17,1 %

  • vitamin C podílí se na redoxních reakcích, fungování imunitního systému, podporuje vstřebávání železa. Nedostatek vede k lámavosti a krvácení dásní, krvácení z nosu v důsledku zvýšené propustnosti a křehkosti krevních kapilár.
  • Silikon je obsažena jako strukturální složka ve složení glykosaminoglykanů a stimuluje syntézu kolagenu.
  • Mangan podílí se na tvorbě kostí a pojivové tkáně, je součástí enzymů podílejících se na metabolismu aminokyselin, sacharidů, katecholaminů; nezbytné pro syntézu cholesterolu a nukleotidů. Nedostatečná konzumace je doprovázena zpomalením růstu, poruchami v reprodukčním systému, zvýšenou křehkostí kostní tkáně, poruchami metabolismu sacharidů a lipidů.
  • Měď je součástí enzymů, které mají redoxní aktivitu a podílejí se na metabolismu železa, stimuluje vstřebávání bílkovin a sacharidů. Podílí se na procesech zásobování tkání lidského těla kyslíkem. Nedostatek se projevuje porušením tvorby kardiovaskulárního systému a kostry, rozvojem dysplazie pojivové tkáně.
  • Molybden je kofaktorem mnoha enzymů, které zajišťují metabolismus síru obsahujících aminokyselin, purinů a pyrimidinů.
READ
Odrůdová charakteristika jabloně Pinova

Kompletního průvodce nejzdravějšími potravinami najdete v aplikaci Moje zdravá strava.

Energetická hodnota nebo kalorie je množství energie uvolněné v lidském těle z potravy při trávení. Energetická hodnota produktu se měří v kilokaloriích (kcal) nebo kilojoulech (kJ) na 100 gramů. produkt. Kilokalorie, která se používá k měření energetického obsahu potravin, je také známá jako „potravinová kalorie“, takže předpona kilo se často vynechává, když se odkazuje na kalorie v (kilo)kaloriích. Podrobné tabulky energetické hodnoty ruských výrobků si můžete prohlédnout zde.

Nutriční fakta – obsah sacharidů, tuků a bílkovin ve výrobku.

Nutriční hodnota potravinářského výrobku – soubor vlastností potravinářského výrobku, za jehož přítomnosti jsou uspokojeny fyziologické potřeby člověka v potřebných látkách a energii.

Vitamíny, organické látky potřebné v malých množstvích ve stravě jak lidí, tak většiny obratlovců. Syntéza vitamínů je obvykle prováděna rostlinami, nikoli zvířaty. Denní lidská potřeba vitamínů je pouze několik miligramů nebo mikrogramů. Na rozdíl od anorganických látek se vitamíny ničí silným zahřátím. Mnoho vitamínů je nestabilních a „ztrácejí se“ během přípravy nebo zpracování jídla.

Vypočítává poměr kalorií, bílkovin, tuků, sacharidů a také vitamínů a minerálů v závislosti na pohlaví, věku, hmotnosti a úrovni fyzické aktivity.

Kalkulačka ideální hmotnosti, index tělesné hmotnosti, výpočet koridoru kalorií, doporučení pro snížení, akční plán.

Index tělesné hmotnosti (BMI, BMI) je hodnota, která umožňuje posoudit míru souladu mezi hmotností člověka a jeho výškou, a tím nepřímo posoudit, zda je hmotnost nedostatečná, normální nebo nadváha.

Potravinová kalkulačka vám umožní snadno vidět klady a zápory produktu a pomůže vám vytvořit zcela vyvážený jídelníček.

K čemu je angrešt užitečný, jeho složení, obsah kalorií a způsoby aplikace

Přiblížit se k kustovnici nemusí být snadné, ale odměnou za poškrábání vám bude lahodná sladkokyselá bobule plná mikro a makro prvků, vitamínů a organických kyselin. Bez ohledu na to, zda jíte zralý nebo nezralý angrešt, jeho blahodárné vlastnosti se nesníží. A ani mražený angrešt není horší než čerstvý, takže si ho můžete připravit pro budoucí použití, abyste své tělo v zimě hýčkali živými vitamíny.

Výhody a léčivé vlastnosti angreštu

Složení angreštu zahrnuje vitamíny B, vitamín E, A, PP. Z hlediska obsahu vitaminu C, který je nezbytný pro imunitu, je angrešt hned po rybízu. Kromě toho je angrešt bohatý na jód, draslík, železo, zinek, vápník, hořčík, molybden, mangan, měď, fosfor, sodík, fluor, nikl a síru. Obsahuje dietní vlákninu, organické kyseliny, pektiny, disacharidy a monosacharidy.

READ
Dýně s medem: výhody a škody na játra, na žlučník, čištění jater, jak vařit.

Pokud vám záleží na jídle kalorie, Angrešt zaujme své právoplatné místo ve vašem jídelníčku, protože 100 g bobulí obsahuje pouze 44 kcal. Chcete-li zhubnout, stačí zařídit dny půstu s použitím angreštu jako hlavního produktu. Hlavní obsah kalorií a koncentrace vitamínů pochází ze slupky bobulí, zejména zralých.

Video o prospěšných vlastnostech angreštu

Díky bohatému minerálnímu složení a velkému množství nejdůležitějších vitamínů má angrešt následující léčivé vlastnosti:

  • příznivě ovlivňuje metabolické procesy v těle;
  • zlepšuje krevní oběh;
  • posiluje krevní cévy;
  • má choleretický účinek a diuretikum;
  • chrání tělo před působením radioaktivních látek;
  • předchází rozvoji onkologických onemocnění;
  • pektiny odstraňují soli těžkých kovů a radionuklidy;
  • minimalizuje riziko aterosklerózy, hypertenze a kardiovaskulárních onemocnění;
  • předchází mrtvicím a infarktům, léčí jejich následky;
  • normalizuje hormonální funkce;
  • posiluje nervový systém;
  • podporuje spalování tuků v těle;
  • zabraňuje vnitřnímu krvácení;
  • zvyšuje imunitu;
  • dodává elán a sílu.

Na fotografii angrešt

Smaragdové bobule by měly být přidány do vaší stravy pro ženy, zejména těhotné ženy.

Angrešt se doporučuje těm, kteří trpí obezitou, chronickou zácpou (v bobulích je hodně vlákniny), onemocněním močového měchýře a ledvin, při zvýšené propustnosti cév a chudokrevnosti. Smaragdové bobule by měly být přidány do vaší stravy pro ženy, zejména těhotné ženy.

Co je užitečné angrešt pro těhotné ženy? Pozoruhodně se vyrovnává s anémií, ke které má mnoho žen, které jsou v „zajímavé pozici“. V těhotenství navíc dopadá velká zátěž na ledviny a užívání angreštu pomůže předcházet případným ledvinovým potížím a zároveň odvádí z těla přebytečnou tekutinu, která u těhotných žen často vede k otokům nohou.

Způsoby použití angreštu

Sladké a kyselé bobule jsou dobré samy o sobě, čerstvé. Pokud vás ale omrzelo jíst angrešt jen tak, můžete z něj udělat kompot, šťávu, džem, džem, marmeládu, použít jako náplň do palačinek a koláčů nebo přidat do kastrolů, kaší a omáčky.

Video o angreštovém džemu

Při nedostatku železa, hypovitaminóze, krvácení, chronické zácpě a poruchách metabolismu se angrešt používá ve formě odvarů. Při chudokrevnosti a kožních vyrážkách se bude hodit i angreštová šťáva s medem. Ze šťávy z nezralých bobulí se získává vynikající lék na odstranění pih a stařeckých skvrn – stačí kůži denně mazat šťávou. Několikrát během sezóny bobulí je užitečné nanést na pokožku obličeje masku z nezralých angreštů, rozmačkaných na kaši. Maska se udržuje na obličeji po dobu 20 minut a poté se smyje studenou vodou.

READ
Využití koňského hnoje v zemi

Focení angreštu

Při chudokrevnosti a kožních vyrážkách se bude hodit i angreštová šťáva s medem.

Angrešt, jehož přínos je zřejmý, se doporučuje konzumovat alespoň jeden kilogram ročně. Pak bude vaše imunita v pořádku a snáze se budete vyrovnávat s nemocemi.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: